Totul despre SEO

Cuprins

  1. Ce inseamna SEO ?
  2. Ce este SEO ?
  3.  De ce e bun SEO ?
  4.  De ce este important sa ajungi in prima pagina din Google ?
  5.  In ce consta procesul de optimizare SEO ?
  6.  Ce inseamna SEO On Page ?
  7.  Ce urmarim la SEO On Page ?
  8.  Ce inseamna SEO Off Page ?
  9.  Ce urmarim la SEO Off Page ?
  10.  Cat costa SEO ?

Costuri de la 250€/luna

Am tot auzit termenul asta, dar totusi…

Ce inseamna SEO ?

Este un acronim pentru Search Engine Optimization.

In limba romana, se traduce prin optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare.

In Romania, cel mai folosit motor de cautare este Google.

Cei de la Google, in ghidul pentru webmasteri, spun ca, optimizarea site-ului este de fapt procesul prin care iti faci site-ul mai relevant si mai usor de citit pentru motoarele de cautare.

Ce este de fapt? Ce se face si unde?

Ce este SEO?

Este un ansamblu de modificari si de imbunatatiri facute la un site, menite sa creasca valoarea site-ului si relevanta acestuia pentru utilizatori, prin informatii complete si complexe despre ceea ce cauta , oferind in acelasi timp o experienta buna a utilizatorului in site.

In ghidul Google pentru webmasteri, se specifica ca acest proces este de fapt un ansamblu de mici modificari la site.

Dar care, daca sunt tratate in mod individual aduc imbunatatiri.

Iar cand sunt combinate cu alte optimizari, ar putea avea un impact destul de mare asupra experientei utilizatorului in site si asupra performantei site-ului in rezultatele organice.

La ce m-ajuta? Eu ce am de castigat ?

De ce e bun SEO?

Ne ajuta sa ne crestem vizibilitatea in motoarele de cautare.

Ajungem pe prima pagina din Google, targhetand cuvinte cheie relevante pentru afacerea noastra ( folosim cautarile pe care lumea le face direct in Google ca sa ii facem sa ajunga pe site-ul nostru).

Astfel, lumea cand va cauta produsele sau serviciile oferite de catre noi, va ajunge pe site – ul vostru.

Fii si tu acolo unde utilizatorii cauta produsele sau serviciile tale !

De ce este important sa ajungi in prima pagina din Google?

Aproximativ 90% din utilizatori incep prin a folosi acest motor de cautare cand cauta ceva pe Internet.

Prin urmare, cine este in Top 10 Google are cele mai mari posibilitati de extindere a afacerii.

SEO este o metoda de promovare online care are un efect pe termen lung si care are un ROI (Return on Investment) foarte mare.

Fata de alte metode de promovare online (Facebook Ads, Instagram Ads, Google Ads), unde daca opresti campaniile de promovare (nu mai ai buget sa le sustii), rezultatele inceteaza sa mai apara.

Iar daca la un moment dat hotarati sa va opriti din a mai optimiza site-ul si sunteti deja pe prima pagina, pozitiile vor ramane aproximativ aceleasi pentru o perioada.

Recomandam optimizarea SEO a site-ului pe termen lung, chiar daca ajungeti pe prima pagina cu keywordurile dorite.

Este necesara munca continua pentru a mentine acele pozitii.

Tineti cont si de concurenta, si ei isi doresc si lupta pentru acelasi lucru, exact ca si dvs.

Cum se face SEO ăsta? Se rezolva intr-o ora, doua?

In ce consta procesul de optimizare SEO?

Procesul de optimizare SEO este unul de durata si permanent.

Este un proces dinamic, laborios si necesita mentenanta permanenta.

Se spune ca este greu sa ajungi pe un loc fruntas in Google dar si mai greu sa te mentii.

Ce inseamna SEO On Page?

SEO On Page este un termen tehnic ce sumarizeaza totalitatea actiunilor care se pot face in interiorul site-ului pentru a-l optimiza pentru motoarele de cautare.

Ce faceti voi de fapt?

Ce urmarim la SEO On Page?

Robots.txt

Este un fisier text.

In acesta includem paginile pe care nu ar trebui sa le vada motorul de cautare.

Aici includem de obicei paginile pe care nu se pot targheta cuvinte cheie relevante pentru afacerea dvs. precum pagina de creare cont pe site-ul dvs. si pagina de login inspre administrarea site-ului, dar si altele.

De asemenea, in acelasi fisier facem trimitere catre sitemap-ul site-ului.

Meta Titlul

Fiecare pagina are meta titlu.

Acesta trebuie sa fie scurt si informativ, sa fie natural si sa nu depaseasca 55 – 60 de caractere.

Este ceea ce vede utilizatorul in rezultatele Google, scris cu albastru .

Meta Descriere

Este ceea utilizatorul vede in rezultate, scris cu negru .

Apare sub URL si reprezinta descrierea continutului de pe acea pagina.

E important ca aceasta descrierea sa fie informativa si sa stimuleze utilizatorii sa dea click, astfel incat sa ajunga pe site-ul dvs.

De asemenea, aceasta descriere trebuie sa fie unica si relevanta cu ceea ce utilizatorul va gasi pe site dupa ce a dat click.

Lungimea descrierii trebuie sa fie de aproximativ 160 de caractere.

Headingurile

Sunt titluri si subtitluri pe care fiecare pagina a site-ului dvs. trebuie sa le aiba.

Cei de la Google ne recomanda sa folosim headingurile acolo unde este necesar pentru a structura informatia de pe fiecare pagina.

In acest fel, utilizatorii o sa inteleaga despre ce este vorba pe toata lungimea paginii/articolului si o sa poata sa sara anumite parti ale continutului, citind doar continutul pe care ii intereseaza.

Datele Structurate

Ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul paginilor de pe site-ul dvs.

Ceea ce ele fac mai departe cu aceste informatii este faptul ca le afiseaza atunci cand un utilizator face o cautare.

Scopul acestora este de a face site-ul dvs. mai atractiv din punct de vedere vizual afisand informatii despre produs, rating, recenzii, pret, informatii despre stoc, imagini si alte linkuri din site.

Structura Site-ului si Navigatia

Recomandarea celor de la Google este de a structura informatia de la general inspre particular.

E important, de asemenea, ca fiecare pagina sa fie usor de gasit prin navigarea in site, si nu prin folosirea functiei de Cautare in interiorul site-ului.

Breadcrumbs

Este un rand de linkuri interne.

Ideal ar fi sa fie asezata in partea de sus a paginii.

Aceasta le permite utilizatorilor sa navigheze inapoi pe sectiunea de pe care au ajuns pe aceasta pagina sau direct pe pagina principala a site-ului.

User Experience

Experienta utilizatorului in site este foarte importanta.

Odata dat click, site-ul trebuie sa se incarce rapid, sa arate bine, sa aiba un design modern, sa fie credibil, sa fie usor de navigat, intuitiv, etc.

Navigand prin site ne putem da seama ce imbunatatiri am putea face, iar testand, vom gasi variantele potrivite care sa ajute utilizatorul sa gaseasca ceea ce cauta.

Sitemap.xml

Este un fisier creat in format .xml.

Motoarele de cautare il acceseaza si gasesc pagini noi si pagini updatate cu continut fresh ale site-ului dvs.

In acest fisier sunt listate toate linkurile relevante ale site-ului dvs.

Pagina 404

Pentru a imbunatati experienta utilizatorului in site este important sa existe o pagina 404.

Este important de asemenea ca aceasta sa fie personalizata si sa ii ghideze pe utilizatori catre pagina principala, catre pagini relevante sau populare din site-ul dvs.

Structura URL-urilor

Aceasta trebuie sa fie cat mai usor de citit si interpretat.

Astfel incat, odata ce doresti sa accesezi un link sa intelegi ce fel de continut vei gasi acolo, care este subiectul paginii.

Mai mult decat atat, daca vreun utilizator isi doreste sa taie o parte din URL, sa inteleaga unde va ajunge in site, iar acest link sa fie functional.

Cei de la Google recomanda folosirea cratimei “-” intre cuvinte, nu se recomanda “_” , sau linkuri de genul domeniu.ro/063jkgenk.htmlsau altele similare.

Optimizarea Continutului

Fiecare pagina pe care doriti sa o targhetati cu un cuvant cheie sau cu mai multe trebuie sa aiba continut.

Si daca exista zvonuri privind numarul minim de cuvinte care trebuie sa fie pe pagina, noi recomandam ca o pagina sa aiba aproximativ 1000 de cuvinte.

Ceea ce este mult mai important decat numarul de cuvinte, este faptul ca textul trebuie sa fie unic, relevant, usor de citit, bine organizat si structurat.

Tinem cont de ce anume cauta utilizatorii in spatele unui cuvant cheie (intentionalitate) si includem raspunsul la intrebarea lor, beneficii, solutii sau orice altceva i-ar mai interesa.

Linkuri Interne

Sunt linkurile folosite prin care indrumam utilizatorul catre alte pagini din site.

Atunci cand punem linkul pe anumite cuvinte cheie e important sa ii dea utilizatorului de inteles pe ce pagina va ajunge.

Cuvintele cheie folosite sa il stimuleze sa dea click si sa isi petreaca timp citind ce gaseste pe acea pagina.

Este, de asemenea, important sa se faca diferenta (din punct de vedere vizual) intre textul normal si textul pe care este pus un link.

Optimizarea Imaginilor

Aceasta se face in primul rand prin compresarea acestora inainte de a fi postate pe site.

Se folosesc titluri relevante, iar daca sunt mai multe cuvinte se despart cu “-“ (cratima).

Iar dupa postarea acestora in interiorul site-ului se completeaza campul de descriere alternativa a imaginii in care se scrie exact ce apare in poza.

Acest text va fi folosit de catre motoarele de cautare in momentul in care nu se afiseaza poza, din oricare motive.

Site Mobile Friendly

Cei de la Google (si nu numai) ne pun la dispozitie programe prin care putem verifica daca site-ul este optimizat pentru dispozitivele mobile.

Iar daca acestea nu sunt, sunt specificate problemele/sectiunile ce trebuiesc rezolvate sau modificate.

E bine de stiut ca, ceea ce un utilizator vede pe site de pe Desktop (ca si continut) trebuie sa fie la fel cu ceea ce se gaseste de pe mobil.

De ce acorda Google atata importanta afisarii site-urilor pe dispozitivele mobile?

Pentru ca din momentul in care lumea a inceput sa acceseze Internetul de pe dispozitive mobile , smartphone-uri, tablete, a fost doar un pas pana cand lumea a inceput sa cumpere online si sa petreaca cat mai mult timp pe astfel de dispozitive.

Practic, in acest moment, lumea intra mult mai repede si mult mai des pe Internet de pe mobil, decat de pe dispozitive desktop.

Viteza de incarcare a Site-ului

Avem la dispozitie tools-uri care ne permit sa testam in mod gratuit care este rapiditatea cu care se incarca o pagina dintr-un site.

Testarea se face pentru fiecare pagina din site.

De fapt, prin intermediul acestor teste, identificam anumite probleme la nivel de cod care nu au fost rezolvate si care necesita atentia unui programator.

De ce este viteza importanta?

In secolul vitezei si in tara in care urmeaza sa apara 5G, utilizatorii nu au rabdare sa astepte.

In medie, timpul recomandat de incarcare este de 2 – 5 secunde.

HTTPS

Este varianta securizata a protocolului HTTP.

Pentru a avea HTTPS pe site-ul dvs. aveti nevoie de un certificat SSL ce este instalat de catre programator.

Asta inseamna ca toata comunicarea dintre site-ul dvs. si browser este criptata.

HTTPS-ul este de fapt o masura de a securiza un site si de a-i oferi unui utilizator o experienta mai buna si mai sigura in site.

AMP – Accelerated Mobile Pages

Acest proiect lansat de cei de la Google isi propune incarcarea continutului unei pagini de pe un site in mod instant atunci cand este accesat de pe dispozitive mobile.

Site-urile care au implementat o astfel de solutie sunt marcate cu un fulger.

Ce inseamna SEO Off Page?

Reprezinta toate actiunile care se fac pentru a promova site-ul.

Acest proces tine de promovarea propriu-zisa a site-ului pe Internet (intr-un mod cat mai natural).

Cresterea popularitatii site-ului se poate face pe retelele de socializare, ziare online, reviste online, site-uri de stiri, articole unice pe site-urile puternice cu nisa similara.

Este important si contactul cu influenceri importanti pe nisa respectiva si publicarea articolelor pe site-uri cu autoritate mare.

De asemenea, este esentiala gasirea si dezvoltarea permanenta a backlinkurilor naturale cu autoritate mare care permit imbunatatirea rezultatelor in motoarele de cautare si imbunatatirea si cresterea traficului din retele sociale.

Ce urmarim la SEO Off Page?

Domain Rating

Folosim Ahrefs pentru a identifica care este ratingul domeniului in acest moment. Acest tool este folosit de catre profesionisti si nu este disponibil in mod gratuit.

Aceasti metrici ne indica care este popularitatea acestui site si cat de calitative sunt backlinkurile care fac trimitere in acest moment catre site.

URL Rating

Acelasi tool, Ahrefs, ne indica care este ratingul URL-ului respective in acest moment.

Acest scor ne indica acelasi lucru raportat la acel link: cat este de popular linkul si daca backlinkurile care fac trimitere in acest moment catre site sunt de calitate.

Analiza backlinkuri existente

Inca din prima analiza efectuata aruncam o privire asupra ceea ce exista in prezent in materie de backlinkuri.

Multi proprietari de site-uri nici nu stiu ca site-ul lor a fost compromis si ca intreg site-ul e plin de fel de fel de linkuri.

Alti proprietari de site-uri au suprize de la competitie.

Acestia le “fac cadou” backlinkuri nenaturale, in mod continuu prin fel si fel de metode.

Analiza backlinkuri competitori

Efectuam o analiza pentru a vedea pe ce domenii au competitorii backlinkuri, ce fel de backlinkuri sunt.

E important de vazut daca obtin trafic organic de acolo, cum ii ajuta sa isi creasca popularitatea si asa mai departe.

Cat costa SEO?

Nu exista un pret fix care sa se aplice pentru fiecare site*.

Nu avem pregatite pachete in functie de tipul de site.

*Mare atentie la cei care practica preturi fixe pentru orice site (gen 100 Euro).

*E un semn serios de intrebare daca nici macar nu au vazut site-ul dvs. si ei va propun un pret.

Raspunsul este DEPINDE!

Exista cateva aspecte pe care le urmarim atunci cand dam o oferta: starea actuala a site-ului din punct de vedere SEO, research de cuvinte cheie, competitia pe cuvintele cheie respective si limba in care se doreste optimizarea site-ului.

Cel mai important este sa lucrati cu o agentie SEO profesionista care sa rezolve problemele site-ului in mod obiectiv, pe etape, fara sa va propuna cai verzi pe pereti .

*si vei primi si o oferta pentru optimizarea site-ului!

Metoda aplica recomandarile Google

Ce este White Hat SEO?

Un ansamblu de tehnici agreate si recomandate de catre Google pentru a creste valoarea si relevanta unui site pentru anumite cuvinte cheie.

Scopul final este acela de crestere a vizitelor organice prin pozitionarea cuvintelor cheie cat mai sus in prima pagina din Google.

Acest lucru se realizeaza in mod natural (organic) in timp si nu se face de pe o zi pe alta.

Folosind aceste tehnici, nu trebuie sa fii mereu ingrijorat ca vei putea fi penalizat, orice alt nou update la algoritmul de sortarea al rezultatelor in Google, ar aparea.

Metoda risti o penalizare in orice moment

Ce este Black Hat SEO?

Reprezinta anumite metode ce, odata folosite si identificate de catre Google sunt “pedepsite”.

Cum?

Prin declasarea pozitiilor cuvintelor cheie, scaderea vizitelor organice, scaderea vizibilitatii in motoarele de cautare, pana la scoaterea din index a intregului site.

Aceste tehnici sunt nerecomandate de catre Google.

Unele implica folosirea unor programe automate ce pot avea efect aproape imediat asupra pozitiilor cuvintelor cheie.

Da, te pot duce pe prima pagina, primele pozitii intr-un timp relativ scurt.

Dar odata “prins” de catre Google, site-ul va fi “pedepsit”.

Metoda amestecata, tot pe proprie raspundere

Ce este Grey Hat SEO?

Este o combinatie de tehnici si metode White Hat si Black Hat.

Este de fapt o metoda mai riscanta de a-ti optimiza site-ul.

De ce?

Pentru ca unele dintre tehnicile aplicate sunt la limita/aproape in afara recomandarilor date de catre Google in ghidul pentru webmasteri.

Asta inseamna ca, aplicand aceste tehnici risti sa fii descoperit si pedepsit de catre Google pentru ca nu ai respectat regulile impuse/recomandate de catre ei.

Vrei sa afli ce fel de tehnici s-au folosit pe site-ul tau pentru optimizare?

Vrei sa stii daca risti sa fii penalizat?